Ni kallar dem syskon.. jag kallar dem skyddsänglar..



Vad är igentligen en skyddsängel?

"Skyddsängel är enligt zoroastrisk, kristen och klassisk grekisk tradition,
en ängel som beskyddar och bistår människor.
" - Wikipedia

----------------------------------------------------------------------------

Men jag är inget av dessa, jag är ateist.

Så, vad är en skyddsängel för mig?

Mina syskon..


Ta detta som ett exempel, jag ser mina syskon som mina skyddsänglar. Men det betyder inte att de kan skydda mig från allt. Det de gör för att vara skyddsänglarna i mitt liv är att de finns där när jag behöver dem, de ger mig styrka när livet känns tungt & ger mig svar när ingen annan kan göra det.

De älskar mig för den jag är, de finns alltid i andra änden av telefonen när man än behöver prata och de har gett mig enorm glädje & livslust genom att ge liv åt världens finaste syskonbarn.

Mina syskon och jag har väldigt starka band och det finns inget i världen jag skulle byta dem mot. De har alltid haft och kommer alltid att ha en så speciell plats i mitt hjärta. De har funnits där under hela min uppväxt & jag har alltid sett upp till dem & har alltid varit enormt stolt över dem. Och kommer alltid att vara..

Jag älskar er! <3
Emelie, Rebecca, Sara, Jonas & Linus + bonussyskonen Amanda & Rebecka.

Jag läste min arbetskollega Patricia's blogg, om att man ska uppskatta det man har istället för att sukta efter det man inte har. Hon har väldigt rätt i det hon säger, och det jag uppskattar mest & värderar högst här i världen är min familj. Utan dem vore jag inte mycket för världen..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0